Translate

mandag 10. juni 2013

En gammel kjenning... :o)

Da jeg vokste opp i Follafoss, var det to fritidsaktiviteter man kunne holde på med. Ski og skolekorps. Og de som kjenner meg, vet at det da for meg kun var et reelt alternativ; korps. (Det skal sies at joda, jeg var med på noen karusellrenn med ymse resultat... Men historia om en fortvilet far og leteaksjon med snøskuter hører ikke hjemme her...). Siden det var korpsøving kun en gang i uka, måtte jeg jo også finne en annen hobby. Bortsett fra å pløye alle bøkene på biblioteket, henge på butikktrappa og en og annen tur i bassenget, ble min store lidenskap brevskriving. På det meste hadde jeg opptil 70 brevvenner over hele verden, så utgifter til frimerker var en stor post på budsjettet til mine kjære foreldre... Jeg liker å tro at det var takket være meg at det lille postkontoret i Follafoss fikk leve så lenge det gjorde... Nå er det selvsagt nedlagt...

Dessverre ble det slik med mine fleste brevvenner som med andre mange relasjoner i livet; man får etter hvert andre interesser og man mister kontakten. I voksen alder angrer jeg veldig på det, for så glad jeg er i å reise, hadde det vært kjekt med kjenninger i alle verdens kontinenter. Men; nå er jeg så heldig at jeg har en kjenning som bor utenfor Venezia!!!!! 

Etter at vi har vært en uke på La Tinaia sør for Firenze, setter vi kursen nordøstover til Venezia. Forhåpentligvis har vi enda kapasitet til å ta inn inntrykk også fra denne byen. 

I Venezia skal vi også besøke Mohammad Joha. Han er en palestinsk kunstner som tidligere bodde i Grong, men som nå bor utafor Venezia. Vi regner med å komme dit om kvelden 6.juli. Joha er en dyktig kunstner som har hatt utstillinger over hele verden. Vi gleder oss til å møte ham «på hjemmebane», kanskje få se hans atelier, diskutere kunst og drikke litt rødvin...


Johas hjemmeside er vel verdt et besøk!!!! 
Odd Walter's favorittbilde. Kunstner; Mohammed Joha.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar