Translate

torsdag 24. januar 2013

Romantisk?... Eller bare veldig flaut??!!...


Den siste delen av Italiaturen skal vi være i Venezia og omegn. For de fleste er vel Venezia synonymt med gondol, så også for meg/oss. Har forhørt oss litt med folk som har vært der, og en gondoltur er visstnok temmelig dyrt. 100 Euro for en privat gondol. Man kan også få en billigere tur, men må da dele gondol med flere andre. Så får vi se da, hva som veier tyngst, det romantiske eller økonomiske aspektet....

For meg er svaret klart, skal vi først ha en slik opplevelse, skal den bare være VÅR. Så får jeg se om Odd Walter griner på nesa eller gladelig blar opp.... ;o) Til den prisen går jeg ut fra at vi får en gondolier som kan gi oss en uforglemmelig framføring av «O sole mio» mens h*n fører oss rundt i Venezias kanaler. Odd Walter har antydet at han kan prute på prisen og ta seg av synginga selv, men enkelte ganger må en kvinne bare sette foten ned.....

Joda, alt dette høre flott ut. Gondol, kanaler og «O sole mio» inn i solnedgangen.... Hadde det da bare ikke vært for at undertegnede har et lite problem med at slike ting kan gjøre meg UTROLIG flau. Under en tur til Tyrkia sist sommer, var jeg og en venninne på en flott restaurant og koste oss med deilig mat, god drikke og utmerket service. Problemet var bare at kelnerne på denne restauranten dro service-begrepet VEL langt. Plutselig dundra det heftige rytmer over høyttalerne og hele gjengen dro i gang et danseshow ut av en annen verden. (Chippendales – go home!!) Jeg kunne vel ha blitt flau?!!!! Djeeez...

Og selv om jeg elsker alle de små tingene Odd Walter gjør for meg, og liker å bli overrasket, har jeg altså gitt klar beskjed; Hvis han av en eller annen merkelig grunn skulle finne på f.eks under en romantisk middag å få en fiddel-gniddler til å komme å spille BARE for oss, så vil ikke selv en 1000-kroners manikyr hindre meg i å EGENHENDIG grave det hullet i bakken som BØR være der temmelig kjapt slik at jeg kan forsvinne fra jordas overflate.... FLAUT!!!!!

Og du vil vel ikke at jeg skal forsvinne for deg der nede, Odd Walter? Tenk så kjedelig å kjøre den lange turen hjem helt alene – uten mitt store repertoar av svensktoppar?..... ;o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar